jak mieć więcej czasu

Jak mieć więcej czasu ?

 

 

Każda z nas wiele razy się zastanawia co zrobić i jak mieć więcej czasu. Co się z nim dzieje, że tak szybko ucieka. Nim się obejrzymy, już nie ma połowy dnia, a obowiązków jakby więcej.

Jest na to rada i choć wydaje Ci się to niemożliwe, to ja szybciutko odpowiem Ci nie tylko na pytanie jak mieć więcej czasu, ale gdzie możesz go znaleźć w swoim dniu 🙂

Nie muszę oczywiście wspominać jak ważne jest planowanie dnia. Dla mnie to podstawa. Nie ma nic ważniejszego, jak określenie swoich priorytetów. Dobrze zaplanowany dzień to połowa drogi do sukcesu, to Twój klucz do tego, by już się nie zastanawiać więcej, jak mieć więcej czasu, ale jak efektywnie wykorzystać go w ciągu dnia. Pamiętaj o tym każdego dnia. Załóżmy więc, że masz pięknie rozpisane swoje cele w kalendarzu, czas je ogarnąć.

 

jak mieć więcej czasu

 

 

ok, więc .. JAK MIEĆ WIĘCEJ CZASU 

  1. BĄDŹ BARDZIEJ PRODUKTYWNA 

    Podział i rozdzielanie zadań.

    Nie rób miliona rzeczy w jednej chwili. 
    Nie napiszesz szybciej maila, czy nie ukończysz szybciej pisania projektu, jeśli równocześnie pisząc będziesz rozmawiała przez komórkę, słuchała wiadomości w radio a w międzyczasie sprawdzała co się dzieje na Pudelku.
    Jeśli piszesz maila, to pisz maila. Jeśli rozmawiasz przez telefon, to rozmawiaj przez telefon. Pudelka … sobie odpuść, to nie jest warte Twojego czasu!

    Jeśli sprzątasz mieszkanie, wyłącz tv, nie rozmawiaj przez komórkę. Skup się na jednej czynności. To naprawdę pozwala Ci zaoszczędzić sporo czasu. Zrób jedną rzecz, skup się tylko na niej i koniec. Wtedy będziesz naprawdę efektywna.

    Z drugiej strony… naucz się łączyć obowiązki w pary.
    Jeśli wychodzisz na zakupy, pomyśl czy nie masz do zapłacenia rachunków na poczcie, obok której będziesz przechodzić. Może masz do odebrania płaszcz z pralni, albo musisz wejść do urzędu, który jest obok.
    Jeśli odkurzasz podłogę w pokoju, przejdź przez całe mieszkanie. Tak, byś za 10 minut nie musiała znowu tracić czasu na wyciąganie odkurzacza z szafy i ponowne chowanie, bo to zawsze kilka minut.

    I tak ze wszystkim. Jeśli gotujesz… to rób to z głową, wstaw ziemniaki, w tym czasie np. przygotuj mięsko, lub surówkę. Nie czekaj, aż ziemniaczki się ugotują, byś mogła zrobić surówkę. Jeśli czekasz, aż zagotuje Ci się zupka opróżnij i załaduj zmywarkę, zetrzyj blaty etc… wykorzystuj czas efektywnie. 

  2. ELIMINOWANIE NIEPOTRZEBNYCH ZADAŃ

    Pomyślałaś, że może umyjesz okna, zrobisz porządki w szafkach, ale czy na pewno musisz dzisiaj ? Zastanów się, czy nie masz innych ważnych zadań, które chcesz odłożyć wymyślając sobie nowe zadania. Spójrz na swoją listę zadań, czy na pewno wszystkie zadania są ważne ? Może Twój świat się nie zawali, jak nie zrobisz tego albo tego, a na pewno będziesz mieć więcej czasu na inne ważne zadania lub odpoczynek.
    Nie jesteśmy robotami, nie musimy wszystkiego robić. Skupmy się na naprawdę ważnych rzeczach. Ułatwiaj sobie życie, nie wymyślaj nadmiaru obowiązków, ale myśl o tym, jak mieć więcej czasu dla siebie.

  3. DELEGOWANIE ZADAŃ – NIE JESTEŚ ZOSIĄ SAMOSIĄ

    Nie jesteś sama na tym świecie, nikt nie powiedział, że musisz wszystko sama. Naucz się delegowania zadań. Twoje dzieci, mąż, koleżanki z pracy też mogą się troszkę wysilić. Nie martw się, dadzą rady, jak dajesz Ty 🙂

  4. PRACUJESZ – BĄDŹ OFFLINE

    Nie pracuj z włączonym fejsbukiem czy Pudelkiem. Wyłącz powiadomienia z Instagrama czy Twittera. Twój świat się nie zawali, jeśli nie dowiesz się pierwsza, jakie buty kupiła sobie Twoja przyjaciółka, czy z kim się spotkała dzisiaj Beyonce.
    Pomyśl, jak chcesz mieć więcej czasu, skoro tyle tracisz go na takie właśnie czynności. Zaglądasz tylko na chwilkę, by usłyszysz powiadomienie… a po godzinie zapominasz co robiłaś przed tym. Komórka i włączone powiadomienia Social Media to obecnie największy zjadacz naszego wolnego czasu. 

  5. NAUCZ SIĘ WYKORZYSTYWAĆ CZAS

    Jedziesz autobusem, wtedy zerknij na fejsbuka. Prowadzisz auto, prasujesz – posłuchaj fajnego audiobooka, może kursu online. Wykorzystaj swój czas naprawdę efektywnie. Ale pamiętaj… nie zapełniaj każdej wolnej chwili na „coś”. Jeśli w pracy masz przerwę, wyjdź na zewnątrz, przewietrz się, zjedz coś zdrowego. Wtedy absolutnie nie korzystaj z komórki. Odpoczywaj, odstresuj się, wyprostuj i zrób kilka ćwiczeń, jeśli godzinami siedzisz przy biurku. Paradoksalnie… taki odpoczynek to również dobry pomysł na oszczędność czasu. Spytasz :jak mieć więcej czasu, gdy każesz mi odpoczywać ? Otóż… Chwila odpoczynku, dotlenienie mózgu, naładowanie organizmu czymś zdrowym pozwala Ci na efektywniejszą pracę, tym samym szybciej skończysz to, co akurat robisz.
    Więcej o produktywności przeczytasz tutaj 

Jeśli nie wiesz jak układać swój dzień, jak mieć więcej czasu, bardzo serdecznie zapraszam Cię na mój kurs : 21 dni do pozytywnej zmiany.

Nauczę CIę :
  Jak nie odkładać
  Jak pozbyć się poczucia, że musisz być zawsze i wszędzie
  Zrozumiesz, że nie masz obowiązku być perfekcjonistką

Dzięki temu kursowi
 Odnajdziesz samą siebie,
 Zrozumiesz, w której sferze Twojego życia się źle dzieje, a ja nauczę Cię jak to zmienić.
 Odnajdziesz nową siebie. Odmienisz swój dom, swoje życie, swoje miejsce pracy. Ty będziesz Panią tego wszystkiego, znowu będziesz mieć nad tym kontrolę, a nie odwrotnie

Zapraszam na KURS 21 dni do POZYTYWNEJ ZMIANY On rozwiąże wszystkie Twoje problemy z czasem.

 

Napisz mi koniecznie, z którym punktem masz największy problem, a z którym radzisz sobie doskonale.
Jakie są Twoje sposoby na to, by mieć więcej czas. Podziel się proszę w komentarzu.

Ściskam mocno 
Monia ♥

13 thoughts on “Jak mieć więcej czasu ?

    1. Kasiu, staraj się zmieniać powolutku, codziennie ćwicz jeden dobry nawyk, do skutku. Jak wyćwiczysz jeden, przejdź do następnego. Trzymam mocno kciuki. Pozdrawiam

  1. Ja akurat podczas sprzątania lubię mieć włączony w telewizji program muzyczny 🙂 Ale wszystkie pozostałe rady są jak najbardziej ok. Jeżeli gotujemy obiad, to podzielmy każda czynność na części i na przykład zmywajmy na bieżąca używane naczynia. U mnie to zawsze działa, ponieważ później po posiłku mam mniej przedmiotów do wyczyszczenia i tym samym więcej czasu na popołudniową herbatę 🙂 Media społecznościowe, to chyba największy pożeracz czasu, ale nie da się ukryć, że połowa osób nie może się bez nich obyć. Motywujący artykuł 🙂

  2. Najlepszy wpis o planowaniu czasu jaki ostatnio miałam okazję czytać 🙂 Konkretny i czytelny. Muszę pomyśleć na tym kursem, bo sama się interesuję tą tematyką 🙂 uważam, że organizacja i dobre rozplanowanie pracy a także wytrwałość doprowadzą do sukcesu!

    1. Sara bardzo dziękuję. Planowania dnia i efektywnego wykorzystania czasu naprawdę można się nauczyć. Zapraszam, chętnie Ci pomogę. Dziękuję za słowa uznania.

  3. Podpisuję się wszystkimi kończynami pod tym odpoczynkiem. Łatwo wpaść w pułapkę pseudoproduktywności – a to jeszcze to czy tamto zrobię. A tak naprawdę czasami musimy sobie odpuścić, żeby się zregenerować i móc działać jeszcze bardziej efektywnie.
    Czytałam gdzieś kiedyś takie zdanie, że nasz dzień ma dokładnie tyle samo godzin co w przypadku Michała Anioła, Beyonce, Leonarda da Vinci i innych sławnych osób. Daje do myślenia.

    1. Marta dokładnie. To daje do myślenia, i tak właśnie jest. Czas jest najbardziej sprawiedliwym zasobem na świecie. Każdy, absolutnie każdy dostaje go tyle samo. Ważne jest to, co my z nim robimy. Odpoczynek jest bardzo ważny. Musimy o nim pamiętać. Pozdrawiam

  4. Monia świetne rady. Układanie planu i priorytety to dla mnie podstawa. I teraz uwaga… oprócz kalendarza elektronicznego korzystam już z papierowego – za Twoją radą ! 🙂 Bardzo fajnie to się sprawdza, a najbardziej lubię wykreślać zadania 🙂
    Ustalam też wspomniane priorytety, by skupić się na tym, co jest ważne. WIem, że nie zrobię wszystkiego, bo nie jestem w stanie. Nie raz zdarzy się, że nie zrobię czegoś z listy – no trudno, świat się nie zawali 🙂 Ważne, żeby to, co najważniejsze- było zrobione.

    A media społecznościowe – tak, zabierają czas, dlatego trzeba używać ich mądrze ! 🙂 Na Pudelka już dawno nie zaglądam :)))

  5. Jeżeli już zabiorę się do pracy, to pracuję produktywnie. Coraz częściej jednak ogarnia mnie lenistwo i niechęć do podejmowania działań. Mam nadzieję, że to nie jest oznaka starości, tylko wrażenie, że ponieważ mam więcej czasu, to jeszcze zdążę 😉

  6. Doba ma 24 godziny dla każdego więc zyskują rzeczywiście Ci, którzy radzą sobie z dobrą organizacją, umieją wybierać co ważne i ważniejsze. Wiele osób ma z tym problem więc myślę, że warto skorzystać z kursu, który proponujesz. Ja ukończyłam warsztaty z tego zakresu i do dziś mi to procentuje 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *