10 reguł zdobywania czasu.jak mniej więcej czasu

Jak mieć więcej czasu. Poznaj 10 sprawdzonych reguł zdobywania czasu.

Czas…

jest dobrem wyjątkowym. Nie da się go kupić, odłożyć na później czy magazynować. Nie można go sprezentować, nie można otrzymać w prezencie, ani uzupełnić jego brak. Każdy z nas marzy o tym i szuka rozwiązania jak go mieć więcej. Czy to możliwe ? Czy są jakieś złote środki zdobywania czasu ? 

 

Jak mieć więcej czasu. Poznań 10 reguł zdobywania czasu.

 

Jest ! Co możemy zrobić, by jednak mieć go więcej ??
 
Można a nawet TRZEBA nauczyć się mądrze nim zarządzać. Tak, byś to Ty była Panią swojego czasu, a nie żeby czas i praca panował nad Tobą.
 
Jakie mamy korzyści z efektywnego zarządzania czasem : 
  • możemy lepiej rozplanować przyszłe działania i priorytety
  • zachowujemy twórczego działania i zwiększamy kreatywność, dzięki temu, że nie stresujemy się brakiem czasu, czy naglącymi terminami
  • świadomie radzimy sobie ze stresem, umiejętnie zarządzając czasem i obowiązkami
  • zyskujemy więcej czasu dla siebie, rodziny i przyjaciół
  • konsekwentnie i systematycznie dochodzimy do celu zmierzając w ustalonym kierunku

 

10 REGUŁ ZDOBYWANIA CZASU 

A może chciałabyś poznać 10 reguł zdobywania czasu (według Seiwerta, autora wielu książek i poblikacji na temat czasu i zarządzania czasem).

Oto one, na pewno część z nich stosujesz, na pewno znasz większość z nich. Przeczytaj i przeanalizuj, co jeszcze możesz zrobić.

  1. Celowanie.
    Twój czas i cele to strzała i łuk. Napnij więc łuk, przygotuj się do strzału, wyznacz dzienne priorytety i listę zadań do zrealizowania a potem precyzyjnie wystrzel strzałę. Precyzyjnie realizuj wszystkie cele.
  2. Przygotowanie
    Wyrób w sobie nawyk planowania dnia. Pamiętaj, twórz plany na piśmie. Planuj również czas na to, co być może jest niezaplanowane, oraz nie zapominaj o czasie dla siebie :odpoczynku czy przyjemnościach.
  3. Ustalanie priorytetów.
    Najpierw załatwiaj te sprawy, które są naprawdę ważne. Nie daj się tyranizować sprawom pilnym. Ustal hierarchę wartości swoich zadań.
  4. Praca w blokach.
    Podobne zadania zestawiaj w jednym bloku, np. maile, telefony, spotkania.
  5. Dziel słonia na kawałki.
    Większe i trudne zadania dziel na mniejsze fragmenty. Ustal właściwą kolejność zadań.
    Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej zapraszam do mojego wpisu o dzieleniu słonia . Kliknij tutaj 
  6. Oddelegowanie zadań.
    Naucz się rozdzielać zadania między osoby, które mogą Ci pomóc. Trenuj asertywność, ucz się odmawiać, nie bierz wszystkich zadań na siebie. Nie musisz.
  7. Stosowanie parasola ochronnego.
    Pamiętaj, że nie zawsze musisz być dostępna dla wszystkich. Zarezerwuj sobie czas tylko dla siebie i korzystaj z niego.
  8. Uwzględniaj i szanuj czas innych.
    Nie przekładaj spraw, nie przeciągaj i nie odwołuj terminów. Nie zaburzaj organizacji czasu innych ludzi. To zawsze w końcu odbije się na Twoim czasie.
  9. Telefonowanie.
    Tyle sprawi ile możesz załatwiaj telefonicznie lub on-line. Na to też zarezerwuj sobie czas.
  10. Ciesz się i nagradzaj za sukcesy.
    Każde zadanie wykonane w terminie traktuj jako swój sukces. Ciesz się i nagradzaj.

Oto 10 reguł zdobywania czasu, czy są trudne do zastosowania ?
Na pewno nie. Na pewno potrafisz dostrzec, gdzie jeszcze w których sferach swojego życia możesz zastosować wyżej podane 10 reguł zdobywania czasu i cieszyć się nim jeszcze więcej.

Daj znać, bo jestem ciekawa, której albo których z tych reguł przestrzegasz, a z którymi masz problem. Może mogę Ci jakoś pomóc.

Czekam na Twój komentarz.

Ściskam mocno
Monia ♥

14 thoughts on “Jak mieć więcej czasu. Poznaj 10 sprawdzonych reguł zdobywania czasu.

  1. Oj tak czas jest bezcenny. Jednakże każdy ma 24 godziny/dobę i to od nas zależy jak go wykorzystamy. W poście znajdują się mądre wskazówki, aby korzystać z niego lepiej i umiejętniej. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 🙂

    1. Aneta, bardzo proszę. Jest dokładnie jak piszesz, czas to najbardziej sprawiedliwy zasób, każdy z nas ma go tyle samo. Tylko od nas zależy, jak go spożytkujemy

  2. Praca w blokach jest ostatnio moją ulubioną techniką. Konkretne zadania zarezerwowane są w konkretnych blokach, dzięki czemu nie żongluje się pomiędzy nimi i można w 100% skoncentrować się na wykonywanej czynności.

    Moim zdaniem ważne jest również, aby wyznaczyć sobie albo godzinę, o której kończy się pracę, albo oddzielny blok na odpoczynek. Odpoczynek jest bowiem ważnym elementem, jeżeli chcemy pracować efektywnie i na wysokich obrotach.

    1. Kamil oczywiście, planowanie czasu jest bardzo ważne. Odpoczynek wbrew przyjętej opinii wcale nie wydłuża nam czasu pracy, ale wręcz przeciwnie potrafi ją naprawdę mocno skrócić, gdyż wtedy, gdy jesteśmy wypoczęci pracujemy lepiej, efektywniej i co ważne szybciej kończymy pracę.
      Dziękuję za Twoje przemyślenia.

    1. Agnieszka, dziękuję bardzo. Mam tylko nadzieję, że nie skończy się na zapisaniu, ale zaczniesz je wdrażać 🙂
      Trzymam mocno kciuki, pozdrawiam

  3. ja problemu z oddelegowywaniem zadań i znajdowaniem czasu dla samej siebie nie mam problemu:) ale muszę baczniej przyłożyć się do pisemnego planowania dnia i realizacji tego planu.

    1. Super, gratuluję. Delegowanie zadań naprawdę bardzo ułatwia nam dzień i pozwala właśnie na znajdowanie czasu dla Ciebie. Fajnie, że nie masz z tym problemu.

      Jeśli chodzi o pisemne planowanie, jest to bardzo ważne. Pisząc długopisem naprawdę aktywujemy dużo więcej komórek naszego mózgu niż np. wklepywanie literek na telefonie czy laptopie. Poza tym, co zapisane w kalendarzu, to „wyrzucone” z głowy. I głowa wtedy lżejsza 🙂

      Powodzenia Angelika !

  4. Myślę, że bardzo ważna jest ta hierarchizacja zadań. Zauważyłam u siebie, że zbyt często skupiałam się na sprawach, które nie były najważniejsze. 😉 Ułożenie zadań w kolejności od tych najpilniejszych zapobiega marnowaniu czasu. 🙂

  5. Ustalanie priorytetów ma dla mnie chyba największe znaczenie. Kiedy zaczynam dzień od najważniejszego zadania, kolejne już idą jakoś z górki. Gorzej gdy zaczynam dzień od takich małych „pierdół”, wtedy z motywacją i chęcią do dziania już jest gorzej. Muszę się pilnować, żeby nie pochłonęło mnie to co w danym momencie jest mniej ważne 🙂

    1. Marlena …. krótko … trzylatkowi się nie odmawia (zazwyczaj). haha
      On nie jest żadną przeszkodą 🙂 , To Twój Skarb, Twój uśmiech i Twoje serducho… w tym przypadku, no cóż zrobić.. dasz radę !! Kto jak nie TY . Ściskam Cię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *