jak zwiększyć swoją efektywność

Podkręć swoją efektywność w 3 krokach

Spadająca wydajność, mała efektywność – jak to poprawić. Jak zmienić.
W końcu, jak wycisnąć z siebie więcej !

Często jest tak, że gdy o ósmej przysiądziemy do biurka z już zrobioną kawą, ockniemy się po kilku godzinach, albo w momencie, gdy palce zaczynają nam drętwieć od ciągłego pisania na klawiaturze. Wtedy nagle zauważamy, że jest godzina czternasta, że kawa już dawno zimna, lub jej nie ma wcale i, że teoretycznie siedziałyśmy przed komputerem prawie sześć godzin, a zrobiłyśmy może połowę tego, co zaplanowałyśmy.

To się tyczy też, każdej innej pracy. Często ta sama sytuacja bywa, gdy pracujemy w domu, lub gdy po prostu obrałyśmy sobie za cel wysprzątać cały dom, a o godzinie osiemnastej stwierdzamy, że w sumie to mimo całodziennej pracy i tak jesteśmy daleko w polu, a zmęczenie jest takie, jakbyśmy pracowały dwa dni bez przerwy.

Dlaczego się tak dzieje ? Czy macie z tym problem, znacie takie sytuacje ?

Ostatnio czytałam o pewnych badaniach, a mianowicie amerykańcy naukowcy potwierdzili, że kilkanaście minut drzemki w ciągu dnia potrafi zdziałać cuda. Wiem, wiem… jak mam się zdrzemnąć w pracy, przy biurku. To nie wypali 🙂

jak zwiększyć swoją efektywność

 

Oto 3 kroki na zwiększenie naszej efektywności. Takie kroki, które śmiało możemy zastosować nawet w biurze, a właściwie to przede wszystkim w biurze 🙂

  1. Porusz ciałem a poruszysz umysł. 
    Co to znaczy? Kiedy godzinami siedzisz przy biurku, wstań. Zrób kilkuminutową przerwę, co godzinkę, półtorej.
    Zadbaj o swój umysł, swój kręgosłup i swoje oczy.
    Umysł – zrób kilka głębokich oddechów, to dotleni Twój mózg. Wpuści do niego świeżości i nowej dawki energii.
    Oczy – znajdź, gdzieś za oknem najdalszy punkt, który możesz dostrzec i wpatruj się w niego. Tak, by oczy przyzwyczajone do patrzenia w komputer odpoczęły na moment od tego. Najlepiej poszukaj zieleni – wiadomo, ta bywa niezastąpiona
    Kręgosłup – jeśli masz możliwość zrób kilka przysiadów, porozciągaj się. Wyciągnij ręce do góry, na boki.
  2. Jeśli pracujesz zawodowo i masz ustalone przerwy, to super. Jeśli nie masz wydzielonych przerw, to koniecznie je zaplanuj.
    Pomyśl, jak wykorzystujesz te przerwy. Czy przypadkiem nie jest, że w biurze wykorzystujesz przerwę, by nadrobić zaległości i z kanapką, lub co gorsza pierwszym, lepszym batonem w ręce pracujesz dalej ? Nie jest tak, że gdy tylko mamy wolną chwilę, jeszcze tylko zerknę, czy nie przyszedł ten mail, lub czy wszystko jest ok i czy nic nie muszę poprawić. Nie ! Stop .. przerwa to przerwa ! Świętość nad świętością.
    Masz 10 minut przerwy w pracy, zostaw telefon, laptop, weź kanapkę, owoc i wodę i wyjdź. Najlepiej na świeże powietrze. Zrelaksuj się, nawdychaj tlenu, porozmawiaj z koleżanką, uśmiechnij się do kogoś. Nie myśl o pracy. Odpuść. Zregeneruj się.
  3.  Uporządkuj przestrzeń wokół siebie. Wiele z nas traci efektywność, zwyczajnie poprzez bałagan. Ciągle giną nam jakieś rachunki, papiery, dokumenty. Często jest tak, że tracimy kilka minut, aż znajdziemy ten dokument, który przecież leżał przed chwilą na wierzchu.  Tak nie może być. Naucz się odkładać na miejsce, jeśli masz dużo dokumentów, zrób teczki, korytka czy szuflady. Nie odkładaj wszystkim dokumentów na jedną kupkę, segreguj je od razu, byś wiedziała, gdzie w razie czego masz je szukać. Tak samo w domu. Jeśli masz dużo pierdołków, poukładaj je w pudełka – ale opisz te pudełka. Tu kosmetyki, tu gumki i spinki do włosów, a tu np. szmatki.  Uporządkowana przestrzeń wokół nas to klucz do sukcesu. To wolna głowa, wolny umysł i spokój.Gdy zastosujesz się do tych zasad, naprawdę będzie Ci łatwiej. Twoja efektywność i wydajność wzrośnie. i to bardzo szybko. Nie można, nie ma takiej możliwości, by działać na najwyższych obrotach kilka czy kilkanaście godzin nie robiąc przerw. Odświeżony umysł pracuje wydajniej. Nawet krótka przerwa i oderwanie się od pracy na kilka minut, by się zrelaksować naprawdę działa cuda.Pamiętaj również o wodzie ! Ona jest z nami stale i wszędzie.

Chciałabym się dowiedzieć, czy Ty masz jakieś swoje metody na to, by podwyższyć swoją wydajność w pracy.

Co Ci pomaga.Czym się wspomagasz, podziel się z innymi kobietami.

Życzę Ci cudnego, efektywnego dnia pracy. 
Monia ♥

 

Pomogę Ci również znaleźć rozwiązanie, gdy nie ogarniasz.
Przeczytaj tekst poniżej ↓

Mam za dużo na głowie. Jak ogarnąć taki chaos ?

 

Będzie mi miło, jeśli polubisz lub udostępnisz ten post. Z góry dziękuję

3 thoughts on “Podkręć swoją efektywność w 3 krokach

  1. Ciągle zapominam o regularnych ćwiczeniach na oczy, a to pomaga, zwłaszcza gdy się tyle przed komputerem pracuje 😉 No i te przerwy regularne 😉 Ale tekst w grafice jest jak najbardziej słuszny – zająć można się byle czym i mieć wrażenie, że tyyyle się pracowało. Tymczasem praca wcale nie oznacza tyrania ponad własne siły – chodzi o zwiększenie efektywności, o robienie rzeczy naprawdę ważnych, ale za to z głową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *